(01-22-2016, 10:59 PM)on4cbn schreef: Beste DMR radiovrienden,
Onlangs had ik wat meer vrije tijd.
Van deze gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om een gratis DMR tooltje te ontwerpen.
Dit tooltje is gemaakt met AUTOIT en noemt DMR Friends. Het maakt gebruik van een script op de site van het BrandMeister Network Belgium.
De sysops van de site hebben hierover geen bezwaren geuit.
Met ‘DMR Friends’ kan je in een lijstje de roepnamen van enkele bevriende DMR gebruikers invoeren.
Daarna gaat het programma elke 100 seconden kijken of deze radioamateurs te zien waren op het BrandMeister dashboard.
Een melding (ev. een audio signaal) en enkele nuttige gegevens verschijnen indien de call tijdens de laatste 5 minuten actief was op het DMR netwerk.
In het menu ‘Settings’ kan het type van melding gekozen worden.
‘DMR Friends’ draait normaal gezien op zowat elke Windows versie en werkt uiteraard ook ‘minimised’.
screenshot :
Je kan ‘DMR Friends’ downloaden uit mijn Public dropbox :
DMR_Friends.zip
Mogelijks komt Windows af met een ‘gevaarlijke’ download waarschuwing : naast ‘annuleren’ op het pijltje klikken en ‘behouden’ kiezen.
Het installeren is zeer eenvoudig : in de dmr_friends.zip zitten 2 bestanden :
dmr_friends.au3 (bevat enkel de ongecompileerde AUTOIT source-code in ASCII ter inzage en is niet echt nodig voor de werking)
dmr_friends.exe (het eigenlijke programma)
Je maakt gewoon een subdir aan en kopieert daar ‘dmr_friends.exe’ in. vb. : C:\dmr_friends\dmr_friends.exe
Een dubbelklik op ‘dmr_friends.exe’ start het programma.
Er zal meteen een messagebox verschijnen die je vraagt om eerst roepnamen in te vullen in de lijst. (minstens één roepnaam)
De rest wijst zichzelf uit.
Ik merk wel op dat de juiste werking van deze tool volledig afhankelijk is van het BrandMeister Network Belgium.
Momenteel verschijnen hier ook geen gebruikers van de DV4mini.
Suggesties en opmerkingen over de werking zijn altijd welkom, maar ik kan niks beloven ...
Veel plezier ermee !
Met vriendelijke groeten,
73’s
Guy ON4CBN
Ik heb het al geïnstalleerd en het werkt prima !
ON3DOE Marc