philips - ervik - 07-21-2014
Heb onverwacht een Philips 8 RO 501/50 buizenontvanger
kunnen kopen.
Maar zonder schema's en dergelijke.
Iemand toevallig iets liggen?
gts Ervik
RE: philips - on4gin - 07-22-2014
mmm misschien weet Wilfried hier iets over...
Nog wat geduld...
RE: philips - ervik - 07-24-2014
Het is de bedoeling met de schema's de 8RO-501 goed na te meten
om daarna met een variac het geheel wakker te maken.
(zie zojuist dat dit stukje in reparatie beter geplaatst had kunnen worden sorry)
RE: philips - on4gin - 07-25-2014
(07-24-2014, 04:48 PM)ervik schreef: Het is de bedoeling met de schema's de 8RO-501 goed na te meten
om daarna met een variac het geheel wakker te maken.
(zie zojuist dat dit stukje in reparatie beter geplaatst had kunnen worden sorry)![Confused Confused](http://www.on4lar.be/forum/images/smilies/confused.gif)
Je kan alvast eens kijken op:
http://blog.seniorennet.be/on4btw/
das niet zo erg dat het hier staat.
RE: philips - on4btw - 07-25-2014
Het is inderdaad een probleem om van deze toestellen (Philips) een schema terug te vinden. Ik ben er van overtuigd dat er nog Nederlandse radio amateurs zijn die dergelijk schema in hun bezit hebben.
Ik heb hier ongeveer dezelfde situatie met een MBLE tranceiver.Ik ben begonnen met de verschillende kringen afzonderlijk op te tekenen (schema van maken) hierdoor krijg je een beter overzicht. Wat u toestel betreft, als daar niet teveel met het botte bijl is doorgegaan kan je gerust de proef doen met de variac op een lage spanning van bv 100 Volt. Als er een probleem is zal je het vlug opmerken. Succes.
RE: philips - ervik - 07-26-2014
(07-25-2014, 08:48 PM)on4btw schreef: Het is inderdaad een probleem om van deze toestellen (Philips) een schema terug te vinden. Ik ben er van overtuigd dat er nog Nederlandse radio amateurs zijn die dergelijk schema in hun bezit hebben.
Ik heb hier ongeveer dezelfde situatie met een MBLE tranceiver.Ik ben begonnen met de verschillende kringen afzonderlijk op te tekenen (schema van maken) hierdoor krijg je een beter overzicht. Wat u toestel betreft, als daar niet teveel met het botte bijl is doorgegaan kan je gerust de proef doen met de variac op een lage spanning van bv 100 Volt. Als er een probleem is zal je het vlug opmerken. Succes.
Weet niet of het bekend is bij U,en mijn frans is niet zo goed,
maar op www.kolwezi1977.be staat een
BFR-511 foto;
Klikt men op de foto komt er wat info vrij.
73
Ervik
RE: philips - on4btw - 07-26-2014
Die info had ik al gevonden, er staan technische gegevens bij maar geen schema.
|